Alkimos archive

…ας πούμε επιτέλους αλήθειες!

Θερμές ευχές σε όλους τους φίλους!

Θερμές ευχές για μερικές ξέγνοιαστες μέρες και ίσως για κάποιες στιγμές βαθιάς περισυλλογής γύρω από πράγματα που δεν μας τα επιτρέπει αλλιώς η ξέφρενη καθημερινότητα που ζούμε…

.

Κάποιες σκέψεις, γύρω από το ποιοι ήμαστε, από πού ερχόμαστε και που πάμε. Ακόμη, και γύρω από το πρόσωπο που υποτίθεται πως κάποτε, τέτοιο καιρό, έδωσε τη ζωή του για τη σωτηρία της ανθρωπότητας…

Πόσοι άραγε από αυτούς που δηλώνουν σήμερα Χριστιανοί κάθισαν κάποια φορά να σκεφτούν το τι περιελάμβανε αυτή η θυσία;

Και ένα ερώτημα, το οποίο θα πρέπει να κάνει ίσως ο κάθε ειλικρινής άνθρωπος στον εαυτό του, είναι:

Είμαι Χριστιανός διότι έχω πειστεί από την διδασκαλία του Ιησού ή διότι μου το έχει επιβάλει αυτό ο κοινωνικός μου περίγυρος;

Αν ισχύει το δεύτερο και αν θέλει κάποιος όχι μόνο να δηλώνει αλλά και να είναι ειλικρινής, τότε θα πρέπει να παραδεχτεί πως αυτό δεν σημαίνει πίστη. Διότι η πίστη δεν επιβάλλεται από τον κοινωνικό περίγυρο ούτε είναι έμφυτη (επειδή έτσι τα βρήκαμε). Η πίστη είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας, σύγκρισης και τεκμηρίωσης.

Αν αυτά λείπουν, τότε δεν μιλάμε πλέον για ΠΙΣΤΗ αλλά για ΕΥΠΙΣΤΙΑ, ή ίσως ακόμα και για …υποκρισία, και αυτό έχει σίγουρα κάποια διαφορά.

Εύχομαι λοιπόν, όχι μόνο ξεγνοιασιά και όμορφες μέρες, αλλά και φωτισμένες στιγμές στοχασμού.

.
Advertisements

20/04/2011 - Posted by | Κοινωνικά | , ,

10 Σχόλια »

  1. Eυχές από εμένα Άλκιμε.

    Σχόλιο από Ιππολάριος | 20/04/2011 | Απάντηση

  2. Καλή Ανάσταση και
    Καλό Πάσχα Άλκιμε
    apneagr

    Σχόλιο από apneagr | 20/04/2011 | Απάντηση

  3. «…Η πίστη είναι αποτέλεσμα προσωπικής έρευνας, σύγκρισης και τεκμηρίωσης…»
    ‘Οχι, αγαπητέ Άλκιμε, αυτό δεν είναι πίστη αλλά επιστημονικό συμπέρασμα. Και σίγουρα δεν έχει σχέση με την Ορθοδοξία. Ο Χριστός δεν ανακαλύπτεται. Αποκαλύπτεται και βιώνεται.
    Καλή Ανάσταση από ένα φίλο που σε παρακολουθεί συχνά και που πριν μερικά χρόνια έλεγε τα ίδια ακριβώς με σένα.

    Με εκτίμηση
    Δημήτρης

    Σχόλιο από Παρέμβαση | 20/04/2011 | Απάντηση

    • “Είναι δε η πίστις ελπιζομένων πεποίθησις, βεβαίωσις πραγμάτων μη βλεπομένων.” (Εβραίους 11:1) Ο ίδιος ο Ιησούς είχε πει: «Εάν σεις μείνητε εν τω λόγω τω εμώ, είσθε αληθώς μαθηταί μου, και θέλετε γνωρίσει την αλήθειαν, και η αλήθεια θέλει σας ελευθερώσει.» (Ιωάννης 8:31,32).

      Η κατανόηση της αλήθειας απαιτεί έρευνα, σύγκριση, τεκμηρίωση!

      Μόνο η πίστη που είναι βασισμένη στην αλήθεια (βεβαίωσις) μπορεί να υποκινήσει σε υγιή δράση. Η αποδοχή a priori κάποιων δοξασιών οδηγεί μόνο στη νοητική και πνευματική υποδούλωση, δημιουργεί – ας μου επιτραπεί η έκφραση- «Ταλιμπάν». Το «πίστευε και μη ερεύνα» εξυπηρετεί «ύποπτα συμφέροντα» μάλλον παρά συμβάλει στην πνευματική ανάπτυξη και πρόοδο του πιστού.

      Ανταποδίδω εγκάρδια τις ευχές!

      Σχόλιο από Alkimos | 20/04/2011 | Απάντηση

      • Aγαπητέ Άλκιμε έκφραση «πίστευε και μη ερεύνα» ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, σε διαβεβαιώ, στην Αγία Γραφή. Πρόκειται περί μυθεύματος. Ήμουν και είμαι αρκετά ορθολογιστής κι εγώ. Κι ως ορθολογιστής δεν είναι δυνατόν να αγνοώ την πραγματικότητα και την Αλήθεια. Δηλαδή το Χριστό. Μεγάλη κουβέντα ανοίγουμε όμως, στην οποία βεβαιότατα είμαι ανοιχτός αλλά σε διαφορετικό τόπο και χρόνο. Πάντως, κι αφού αναφέρθηκες στο κατά Ιωάννην, σε παροτρύνω (φιλικά κι αδελφικά, όχι δασκαλίστικα μακριά από μένα) να το διαβάσεις με όσο μεγάλη προσοχή μπορείς. Έχει τεράστιο βάθος και απ’ το 15ο κεφ. και μετά που παραδίδει στους μαθητές του (και στον κόσμο όλο) τη Νοερά Προσευχή (Κύριε Ιησού Χριστέ Ελέησόν με) και την Θεία Ευχαριστία συγκλονίζει. Τέλος (κι αυτό στο λέω με αγάπη για να γευτείς όσο περισσότερο μπορείς την χαρά της Αναστάσεως) αν πας το Μεγάλο Σάββατο εκκλησία αξίζει να μείνεις μέχρι το τέλος της Λειτουργίας και να ακόυσεις στο τέλος της τον ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΌ ΛΟΓΟ του αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου. Διαφορετικά βρες τον στο ιντερνετ και διάβασέ τον. Κατά την ταπεινή μου γνώμη αντανακλά το απαράμιλλο μεγαλείο και την αρχοντιά του Δεσπότη Χριστού.
        Ή μάλλον τον παραθέτω (από ενθουσιασμό) εδώ από κάτω:

        Κατηχητικός Λόγος

        Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου

        Εί τις ευσεβής και φιλόθεος, απολαυέτω της καλής ταύτης και λαμπράς πανηγύρεως.

        Εί τις ευγνώμων, εισελθέτω χαίρων εις την χαράν του Κυρίου αυτού.

        Εί τις έκαμε νηστεύων, απολαυέτω νύν το δηνάριον.

        Εί τις από της πρώτης ώρας ειργάσατο, δεχέσθω σήμερον το δίκαιον όφλημα.

        Εί τις μετά την τρίτην ήλθεν, ευχαρίστως εορτασάτω.

        Εί τις μετά την έκτην έφθασε, μηδέν αμφιβαλλέτω˙ και γάρ ουδέν ζημειούται.

        Εί τις υστέρησεν εις την ενάτην, προσελθέτω, μηδέν ενδοιάζων.

        Εί τις εις μόνην έφθασε την ενδεκάτην, μη φοβηθή την βραδύτητα˙ φιλότιμος γάρ ων ο Δεσπότης, δέχεται τον έσχατον καθάπερ και τον πρώτον˙ αναπαύει τον της ενδεκάτης, ως τον εργασάμενον από της πρώτης˙ και τον ύστερον ελεεί και τον πρώτον θεραπεύει˙ κακείνω δίδωσι και τούτω χαρίζεται˙ και τα έργα δέχεται και την γνώμην ασπάζεται˙ και την πράξιν τιμά και την πρόθεσιν επαινεί.

        Ουκούν εισέλθετε πάντες εις την χαράν του Κυρίου υμών˙ και πρώτοι και δεύτεροι τον μισθόν απολαύετε. Πλούσιοι και πένητες μετ’ αλλήλων χορεύσατε˙ εγκρατείς και ράθυμοι την ημέραν τιμήσατε˙ νηστεύσαντες και μη νηστεύσαντες, ευφράνθητε σήμερον. Η τράπεζα γέμει, τρυφήσατε πάντες.

        Ο μόσχος πολύς, μηδείς εξέλθη πεινών. Πάντες απολαύσατε του συμποσίου της πίστεως˙ πάντες απολαύσατε του πλούτου της χρηστότητος. Μηδείς θρηνείτω πενίαν˙ εφάνη γάρ η κοινή Βασιλεία. Μηδείς οδυρέσθω πταίσματα˙ συγνώμη γάρ εκ του τάφου ανέτειλε. Μηδείς φοβείσθω θάνατον˙ ηλευθέρωσε γάρ ημάς ο του Σωτήρος θάνατος. Έσβεσεν αυτόν, υπ’ αυτού κατεχόμενος.

        Εσκύλευσε τον άδην ο κατελθών εις τον άδην. Επίκρανεν αυτόν, γευσάμενον της σαρκός αυτού. Και τούτο προλαβών Ησαϊας εβόησεν˙ ο άδης φησίν, επικράνθη, συναντήσας σοι κάτω.

        Επικράνθη˙ και γάρ κατηργήθη.
        Επικράνθη˙ και γάρ ενεπαίχθη.

        Επικράνθη˙ και γάρ ενεκρώθη.

        Επικράνθη˙ και γάρ καθηρέθη.

        Επικράνθη˙ και γάρ εδεσμεύθη.

        Έλαβε σώμα και Θεώ περιέτυχεν.

        Έλαβε γήν και συνήντησεν ουρανώ.

        Έλαβεν όπερ έβλεπε και πέπτωκεν όθεν ουκ έβλεπε.

        Πού σου, θάνατε, το κέντρον;

        Πού σου, άδη, το νίκος;

        Ανέστη Χριστός και σύ καταβέβλησαι.

        Ανέστη Χριστός και πεπτώκασι δαίμονες.

        Ανέστη Χριστός και χαίρουσιν άγγελοι.

        Ανέστη Χριστός, και ζωή πολιτεύεται.

        Ανέστη Χριστός και νεκρός ουδείς επί μνήματος.

        Χριστός γάρ εγερθείς εκ νεκρών, απαρχή των κεκοιμημένων εγένετο.

        Αυτώ η δόξα και το κράτος εις τους αιώνας των αιώνων.
        Αμήν.

        Από καρδιάς ευχές για ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !

        Δημήτρης

        Σχόλιο από Παρέμβαση | 20/04/2011 | Απάντηση

        • Σέβομαι το πιστεύω σου και εκτιμώ το ότι τολμάς με ευπρέπεια να το υπερασπιστής.

          Η αλήθεια για την οποία μίλησε ο Ιησούς είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση και συμφωνώ πως δεν είναι κάτι το οποίο θα μπορούσε να αναλυθεί μέσα στα πλαίσια κάποιων σχολίων σε ένα blog.

          Σχόλιο από Alkimos | 20/04/2011 | Απάντηση

  4. Μια συμπληρωματική διευκρίνιση, για να μην υπάρξουν παρερμηνείες από όσους αναγνώστες διαβάσουν την απάντησή μου στο ανωτέρω σχόλιο:

    Το ότι σέβομαι το πιστεύω κάποιου, δεν σημαίνει αυτόματα ότι αποδέχομαι τα όσα αυτό περιλαμβάνει. Το ίδιο θα έλεγα και σε έναν Ινδουιστή, σε έναν Πεντηκοστιανό –οι οποίοι πιστεύουν ότι στις συγκεντρώσεις τους λαμβάνουν Άγιο Πνεύμα το οποίο τους κάνει να μιλούν ξένες γλώσσες- σε έναν Μωαμεθανό ή ακόμα και σε κάποιον από τους Δωδεκαθεϊστές, από αυτούς που θέλουν να αναβιώσουν τα …Ελευσίνια Μυστήρια. Σέβομαι όμως επίσης και την πίστη (διότι περί πίστης πρόκειται) των άθεων εξελικτών.

    Το ότι όμως κάποιος έχει αποδεχτεί κάτι ως αλήθεια, αυτό δε σημαίνει πως είναι όντως έτσι. Η αλήθεια δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από το φώς της έρευνας, από την κριτική, από την ανάλυση. Το ψέμα και η απάτη είναι αυτά που καλύπτονται πάντα από ένα πέπλο μυστηρίου, που επιδιώκουν να κατοικούν στο σκοτάδι. Ο ίδιος ο αρχηγός της Χριστιανοσύνης, ο Ιησούς, είχε πει: (Ιωάννης 8:12) …«Εγώ είμαι το φως του κόσμου• όστις ακολουθεί εμέ δεν θέλει περιπατήσει εις το σκότος, αλλά θέλει έχει το φως της ζωής.»

    Η αληθινή Χριστιανοσύνη άρα, δεν μπορεί να περιλαμβάνει μυστικιστικές τελετουργίες οι οποίες οδηγούν μόνο σε θρησκευτική κατάνυξη, στοχεύοντας μόνο στο συναίσθημα(*), όπως συμβαίνει και με τις άλλες θρησκείες. Η αληθινή Χριστιανοσύνη, αντίθετα, ρίχνει φως στο σκοτάδι που έχει καλύψει την πνευματική μας υπόσταση. Ο απόστολος Παύλος μας λέει: (2 Κορινθίους 10:4,5) …« διότι τα όπλα του πολέμου ημών δεν είναι σαρκικά, αλλά δυνατά συν Θεώ προς καθαίρεσιν οχυρωμάτων• επειδή καθαιρούμεν λογισμούς και παν ύψωμα επαιρόμενον εναντίον της γνώσεως του Θεού.»

    Εδώ μιλάει για γνώση και όχι για συναισθηματική κατάνυξη που μπορεί να προέλθει μέσα από έντεχνα διαμορφωμένο θρησκευτικό τυπικό (τελετουργία).

    Κάποιοι περιγράφουν τη θρησκευτική κατάνυξη ως «κατάσταση κατά τη διάρκεια της οποίας απελευθερώνεται ο πιστός από φθοροποές επιρροές και ενώνεται με το Θείο». Ξέρετε από πού προέρχεται η ανωτέρω έκφραση, αυτή που βρίσκεται μέσα σε εισαγωγικά; Από μια περιγραφή αυτού που βιώνει κάποιος όταν κάνει …ΓΙΟΓΚΑ!

    Τι σχέση μπορεί να έχει λοιπόν η ΑΛΗΘΕΙΑ, ΤΟ ΦΩΣ, η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ, για την οποία μίλησε ο Ιησούς και οι ακόλουθοί του, με τον αποκρυφισμό και τον μυστικισμό;

    Την απάντηση ας τη δώσει ο καθένας μόνος του…

    Είπαμε, πως μέσα εδώ θα γράφονται ΜΟΝΟ ΑΛΗΘΕΙΕΣ…έστω κι αν αυτές πονάνε.

    _____
    (*) Υπενθυμίζω, πως η χρήση του συναισθήματος είναι μια κλασσική τεχνική προκειμένου να επιτευχθεί βραχυκύκλωμα στη λογική ανάλυση και στην κριτική σκέψη των ατόμων. Από την άλλη, η χρήση των συναισθημάτων ανοίγει την πόρτα για την πρόσβαση στο ασυνείδητο και την εμφύτευση ιδεών, επιθυμιών, φόβων, καταναγκασμών ή την προτροπή για ορισμένα είδη συμπεριφοράς. Το να επιτρέπει κάποιος πρόσβαση στα συναισθήματα του με ακαταλαβίστικες τελετουργίες (έστω και αν είναι οικίες, λόγω του ότι έχει γαλουχηθεί με αυτές) δεν διαφέρει, από το να αφεθεί κάποιος στις μαγγανείες κάποιου πνευματιστικού μεσάζοντα (μέντιουμ). Κάτι τέτοιο μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα πνευματική, συναισθηματική και διανοητική σύγχυση.

    Σχόλιο από Alkimos | 21/04/2011 | Απάντηση

  5. Χριστός Ανέστη!
    Θερμές ευχές και από μένα Άλκιμε.

    Σχόλιο από αλλενάκι | 25/04/2011 | Απάντηση

  6. Χριστός Ανέστη! Υγεία και Ευτυχία. Άλκιμε, νομίζω λέτε τα ίδια με τον Δημήτρη, απλά τα εκφράζετε με διαφορετικό τρόπο. Συμφωνώ με τον Δημήτρη ότι ο Θεός αποκαλύπτεται και βιώνεται, και όλα είναι αποτέλεσμα γνώσης και μόρφωσης – και έρευνας θα έλεγα αλλά αυτό μπορεί να ερμηνευθεί ποικιλοτρόπως…

    Σχόλιο από Dimitris | 27/04/2011 | Απάντηση

  7. Χριστός Ανέστη αγαπητέ Άλκιμε !

    Μπορώ να σου απαντήσω πολλά. Δεν θέλω όμως, επιμένοντας στο λόγο που εξήγησα και συμφώνησες: Μεγάλη κουβέντα που δεν ολοκληρώνεται με σχόλια σε μια ανάρτηση.
    Τα mail του blog μου μπορείς να τα βρεις εύκολα.

    Να είσαι καλά

    Σχόλιο από Παρέμβαση | 28/04/2011 | Απάντηση


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s