Alkimos archive

…ας πούμε επιτέλους αλήθειες!

Η χρεοκοπία μας οδηγεί σταθερά στη μόνιμη «κηδεμονία»

Η Ελλάδα ως χώρα έχει χρεοκοπήσει, όμως οι κηδεμόνες δεν αφήνουν αυτό να φανεί διότι δεν θέλουν να μοιραστούν την «κληρονομιά» με τους διεθνείς κερδοσκόπους.

Μεγάλη επιχείρηση εξυγίανσης των ελληνικών δημοσιονομικών έχει ξεκινήσει υποτίθεται η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου, μετά από τις αυστηρές και σαφείς υποδείξεις των Βρυξελών. Τι θα γίνει όμως αν το εγχείρημα αυτό αποτύχει;

Ας αφήσουμε τους γερμανούς να μας απαντήσουν σε αυτό το ερώτημα. Ιδού τι απαντάει το Γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών ερευνών (DIW):

«Η πιο ενδεδειγμένη εκδοχή είναι σύμφωνα με την άποψή μας η επέμβαση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Πιστεύουμε ότι είναι προβληματική η ενδεχόμενη πρωτοβουλία στήριξης της Ελλάδας από τις χώρες της ευρωζώνης, κάτι που σήμερα αντιμετωπίζεται ως το κυρίαρχο σενάριο», δήλωσε το μέλος του  DIW  Jürgen Mathes.

Το DIW  δεν θεωρεί πιθανή μια χρεοκοπία της Ελλάδας, διευκρινίζει ο Γερμανός ερευνητής, παραπέμποντας στο πρόγραμμα σταθερότητας και ανάπτυξης της ελληνικής κυβέρνησης και εξηγεί: «Θεωρούμε ότι είναι πολύ μικρή η πιθανότητα χρεοκοπίας της Ελλάδας Ακόμη και σήμερα η επιβάρυνση από τους τόκους δεν έχει φτάσει τα επίπεδα της δεκαετίας του ‘90, προτού δηλαδή η Ελλάδα ενταχθεί στην ΟΝΕ. Τότε είχαμε επιτόκια που έφτασαν το 20%. Εκτιμούμε λοιπόν ότι η κατάσταση είναι αναστρέψιμη, καθώς η ελληνική κυβέρνηση έχει ήδη καταθέσει εάν πρόγραμμα δημοσιονομικής εξυγίανσης. Βεβαίως και θα πρέπει πρώτα να εφαρμοσθεί αυτό, αλλά ήδη καταδεικνύεται μια πορεία, που θα επιτρέψει στην Ελλάδα να μειώσει τα ελλείμματά της».

Από την συνεπή εφαρμογή του προγράμματος σταθερότητας θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και η στάση των αγορών διευκρινίζει ο Jürgen Mathes. Μπορεί τώρα τα επιτόκια δανεισμού σε συνάρτηση με τα ασφάλιστρα επικινδυνότητας να είναι υψηλά, αλλά αυτό θα αλλάξει. «Εάν ακολουθηθεί πιστά και με συνέπεια η πορεία σταθεροποίησης των δημοσιονομικών τότε θα πέσουν και τα επιτόκια δανεισμού. Αυτό αντίστροφα θα ευνοήσει και την εφαρμογή του προγράμματος. Απαιτείται όμως συνέπεια. Οι αγορές είναι ευαίσθητες και παρακολουθούν με ιδιαίτερη προσοχή την Ελλάδα», επισημαίνει.

Ο Γερμανός ερευνητής δεν θεωρεί ότι το πρόβλημα της Ελλάδας είναι η κερδοσκοπία. Αυτή είναι μόνο η συνέπεια, τονίζει.

«Σίγουρα κυριαρχεί αβεβαιότητα στις χρηματοοικονομικές αγορές και αυτή είναι κατανοητή με δεδομένο ότι η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια αναθεώρησε πολλές φορές τα στοιχεία για το δημοσιονομικό της έλλειμμα. Κάτι δεν πάει καλά με τον τρόπο υπολογισμού των ελλειμμάτων και αυτό το έχουν επισημάνει τόσο η ΕΕ όσο και το ΔΝΤ. Με λίγα λόγια η Ελλάδα έχει ένα πρόβλημα αξιοπιστίας και αυτή για να αποκατασταθεί απαιτούνται συνεπείς πολιτικές, με τις οποίες θα αποδειχθεί ότι αυτά που λέει η ελληνική κυβέρνηση ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Εάν λοιπόν ακολουθήσουν έργα και η κυβέρνηση καταφέρει να αντιμετωπίσει τις κινητοποιήσεις και τις απεργίες τότε οι αγορές θα ηρεμήσουν και θα σταματήσουν οι κερδοσκοπικές επιθέσεις που παρατηρούμε σήμερα», καταλήγει ο Jürgen Mathes.

Κάποιος ο οποίος έχει γνώση της ελληνικής πραγματικότητας, είναι εύκολο να συμπεράνει, πως εδώ πρόκειται απλά για δηλώσεις οι οποίες απευθύνονται στην διεθνή αγορά των κερδοσκόπων, οι οποίοι σαν πεινασμένα κοράκια περιμένουν την επίσημη ανακοίνωση της χρεοκοπίας για να πέσουν στη λεία.

Η χρεοκοπία είναι όμως γεγονός. Ας μη παραμυθιαζόμαστε μόνοι μας.

Αυτό που έχει όμως συμβεί, είναι οι υπόγειες διαβουλεύσεις και συμφωνίες για «αναίμακτη συνθηκολόγηση» ερήμην του λαού. Αυτό ήταν αυτό που δεν ήθελε να χρεωθεί ο ΚΚ ο Β’ και βιάστηκε να εγκαταλείψει το …σκάφος. Ο Jeffrey δεν έχει πρόβλημα. Αυτός έχει αναλάβει απλά ένα ρόλο «ουδέτερου» διαχειριστή και εκτελεστή αυτών των μυστικών συμφωνιών (μυστικών βέβαια για τον απλό λαό και για τα κοράκια της αγοράς που καραδοκούν), που περιλαμβάνουν, το να οδηγήσουν την χώρα στην άμεση εφαρμογή δραστικών μέτρων προσαρμογής με τα ισχύοντα ευρωπαϊκά δημοσιονομικά πρότυπα.

Τώρα, το αν αυτό είναι κακό ή καλό για τον τόπο, αυτό δεν είμαι σε θέση σήμερα να το προσδιορίσω. Αυτό όμως που σίγουρα γνωρίζω, είναι, πως ο Ελληνισμός έχει ρίξει το σκάφος της χώρας σε ξέρα και ότι απέτυχε να αυτοκυβερνηθεί!

Η συνοχή μιας κοινωνίας είναι κορυφαίος συντελεστής δύναμης. Η κατάρρευση αυτής της συνοχής αποδυναμώνει μια χώρα και επηρεάζει καθοριστικά τις σχέσεις της με τις υπόλοιπες. Όταν επιθυμεί μια χώρα να κερδίσει μια διεθνή διαμάχη δίχως να συνθηκολογήσει και δίχως να πολεμήσει, προσπαθεί να θωρακίσει την κοινωνική της συνοχή, να επιταχύνει την οικονομική της ανάπτυξη και ευημερία. Συμβαίνει αυτό στη χώρα μας; Μπορεί να μιλήσει κανείς σήμερα για οικονομική ανάπτυξη και ευημερία; Για κοινωνική συνοχή; Ακριβώς το αντίθετο!

Από τον καιρό της απελευθέρωσης ακόμα είχαν κάνει την εμφάνισή τους οι διάφορες φατρίες, οι οποίες διεκδικούσαν την κυριαρχία στον τόπο. Από την εποχή του εμφυλίου, όμως, η διαμάχη και οι διαφορές διογκώθηκαν σε τέτοιο βαθμό, που θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για σύνδρομο αλληλοεξόντωσης μάλλον παρά για συνοχή.

Της σημερινής οικονομικής κρίσης είχε προηγηθεί η αλυτρωτική προπαγάνδα των Σκοπίων καθώς και η επιθετική πολιτική της Τουρκίας, πράγματα τα οποία συνέβαιναν με την ανοχή των υποτιθέμενων «συμμάχων» μας. Ποια ήταν η αντίδραση στο εσωτερικό; Μόνο κάποιες ελεύθερες φωνές από πλευράς του λαού ακούστηκαν. Αυτοί οι οποίοι ασκούν την εξουσία στον τόπο έδειξαν μια συμπεριφορά, η οποία στην καλύτερη περίπτωση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ΑΔΡΑΝΕΙΑ και στη χειρότερη ΠΡΟΔΟΣΙΑ, αφού κάποιοι απ’ αυτούς υποστήριξαν μάλιστα το κατάπτυστο σχέδιο Ανάν, για την Κύπρο, και κάποιοι άλλοι έσπευσαν να συνταχθούν με τους αυτοαποκαλούμενους «Μακεδόνες» από …ανθρωπιστικά αισθήματα αλληλεγγύης.

Η σημερινή κατάσταση -η οποία δεν έχει φανεί ακόμα σε όλη της την έκταση- είναι η φυσική συνέπεια ΑΥΤΟΥ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ως Έλληνες. Και αν τελικά μας αναλάβουν οι «ευρωπαίοι», βάζοντας μια κάποια τάξη στα πράγματα, θα πρέπει να είμαστε -εμείς ο λαός- ευχαριστημένοι, διότι οι ταγοί του τόπου, αν αφεθούν, δεν θα αργήσουν να μας βυθίσουν στον …ευβοϊκό, όπως έκαναν με τους επιβάτες του «Χειμάρρα».

.

Advertisements

05/02/2010 - Posted by | Politic | , , , , , , , , , ,

10 Σχόλια »

  1. Αναίμακτη συνθηκολόγηση σε τι?
    Γιατί δεν έχω καταλάβει τι έχουμε εμποδίσει μέχρις στιγμής με εξωτερική πολιτική που την ασκεί ξένο κράτος (να μην κοροϊδευόμαστε κι όλας ότι ασκούμε μόνοι μας πολιτική) και τους ελληνάρες έτοιμους να πουλήσουν και να γλύψουν ότι βρούν και ακόμα με το «μεσογειακό ταπεραμέντο» εύκολα κατευθυνόμενους… γιατί είναι όλα .. γρήγορη φωτιά τώρα και ενθουσιασμός στο πρώτο άκουσμα (χωρίς και πολύ πολύ κρίση) , και αδιαφορία σε ένα τέταρτο γιατί το ξεχάσαμε?

    Σχόλιο από skeptiki | 06/02/2010 | Απάντηση

  2. «Η Συνθηκολόγηση κατά το Διεθνές Δίκαιο αφορά ειδική συνθήκη με χαρακτήρα στρατιωτικής σύμβασης (συμβιβασμού) δια της οποίας και τερματίζεται υπό όρους ή και άνευ άρων η προσβαλλόμενη άμυνα του ετέρου των αντιπάλων δυνάμεων (Κρατών).

    Έκφραση της συνθηκολόγησης είναι δυνατόν να είναι η παράδοση πόλεως, φρουρίου, οχυρού, ή στρατιωτικών μονάδων στον αντίπαλον προκειμένου να αποφευχθεί περαιτέρω αιματοχυσία, έκδηλα διαπιστωμένη ως μάταιη για περαιτέρω αντίσταση. Αμέσως με την εκδήλωση πρόθεσης προς συνθηκολόγηση ενός των αντιπάλων γίνεται «κατάπαυση του πυρός», οπότε και άρχίζουν οι σχετικές διαπραγματεύσεις. Στο πεδίο της μάχης οι μόνοι που δικαιούνται να προβούν σε συνθηκολόγηση είναι οι Αρχηγοί των εμπλεκομένων στρατιωτικών δυνάμεων και αφότου έχουν εξαντλήσει όλα τα μέσα άμυνας για συνέχιση του αγώνα. Διαφορετικά, σε αντίθετη περίπωση, καθίστανται ένοχοι για «εσχάτη προδοσία», πράξη που επισύρει την ποινή του θανάτου.

    Οι συνθηκολογήσεις διαφέρουν των άλλων τύπων Συνθηκών όχι μόνο ως προς τον τύπο αλλά κυρίως στο γεγονός ότι επιβάλλονται όροι συνήθως επαχθείς που δεσμεύουν το ένα μέρος των συμβαλλομένων, δεν υφίσταται δηλαδή ο όρος αμοιβαιότητα. Για την ισχύ τους είναι αρκετή η υπογραφή του στρατιωτικού Αρχηγού, χωρίς να απαιτείται επικύρωση αρμόδιου διεθνή παραστάτη κατά τον καταστατικό χάρτη της ενδιαφερόμενης Πολιτείας.

    Οι συνθηκολογήσεις περιλαμβάνουν μόνο στρατιωτικούς όρους και ουδέποτε πολιτικούς. Για δε τους τελευταίους αυτούς δεν δεσμεύεται η ενδιαφερόμενη Πολιτεία. Οι όροι που περιλαμβάνονται σε αυτού του είδους των συνθηκών αναφέρονται κυρίως στη τύχη των παραδιδομένων στρατευμάτων (αξιωματικών και οπλιτών), των Σημαιών, των όπλων και στρατιωτικών μέσων και των πάσης φύσεως πυρομαχικών.

    Η Συνθηκολόγηση, κατά τον διεθνές δίκαιο υποχρεώνει στη τήρηση των διαλαμβανομένων σ΄ αυτή όρων μεταξύ νικητού και ηττημένου.

    Στην αρχαία Ελλάδα η συνθηκολόγηση θεωρούταν για τον ηττημένο πράξη ατιμωτική, για δε τους ίδιους τους Σπαρτιάτες αδιανόητη (π.χ.μάχη των Θερμοπυλών).»
    – Βικιπαίδεια –

    Αυτά σε σχέση με την έννοια του όρου.

    Τώρα, ας κάνει κάποιος μια αξιολόγηση των όσων έχουμε δει από πλευράς της τωρινής κυβέρνησης, αρχίζοντας ίσως από όσα αφορούν την κατάργηση του όρου «εθνικό» από κάποια επίμαχα υπουργεία, καθώς και την κατάργηση των υπουργείων Αιγαίου και Μακεδονίας – Θράκης. Τα σχετικά με την αφαίρεση κάποιων συμβόλων από τις στολές των Σωμάτων Ασφαλείας ας μη τα συζητήσουμε ακόμα, ας αφήσουμε πρώτα να επιβεβαιωθούν…

    Σχόλιο από Alkimos | 06/02/2010 | Απάντηση

  3. Το να τρέχουμε με βαλιτσούλες στα βαλκάνια να κάνουμε τις βρωμοδουλειές των αφεντικών κόντρα στα συμφέροντα της χώρας δεν ήταν συνθηκολόγηση? Ποιός τη χρειάζεται τη συνθηκολόγηση αν έχει ελληνικές κυβερνήσεις μιζωμένες?

    Σχόλιο από skeptiki | 07/02/2010 | Απάντηση

    • Συμφωνώ μαζί σου. Οι τακτικές αυτές, τύπου Μητσοτάκη, ήταν αυτές που καθόριζαν δυστυχώς την πολιτική που ακολουθήθηκε διαχρονικά στο τόπο αυτό. Το αποτέλεσμα ήταν, κάποιοι, οι οποίοι βρίσκονταν στην αντίπερα όχθη, να αποτολμήσουν τον λεγόμενο «εκσυγχρονισμό», που αποδείχθηκε στην ουσία η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος, που είναι η ΔΙΑΦΘΟΡΑ!

      Η γνώμη μου; Όσο ο ελληνισμός είναι κυριολεκτικά «καπελωμένος» από τη θρησκεία –ανεξάρτητα ποια είναι αυτή- δεν θα μπορέσει να εφαρμόσει ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ. Ελληνική, όχι με την εθνικιστική έννοια αλλά την ορθολογική. Αυτή είναι η πολιτική του Θεμιστοκλή, του Λεωνίδα, του Αλέξανδρου. Είναι πολιτική, την οποία εκτίμησαν και ακολούθησαν αργότερα σπουδαίοι στρατηλάτες, όπως ο Ιούλιος Καίσαρ, ο Ναπολέων, ο Τσάρος Αλέξανδρος Α’, και εξακολουθεί να εφαρμόζεται σε πολλά επίπεδα μέχρι σήμερα, αλλά όχι από Έλληνες, διότι η σύγχρονη ελληνική πολιτική σκέψη είναι υπόλογη στην Ορθόδοξη κοσμοθεωρία, η οποία στην ουσία είναι παντελώς ξένη από την καθεαυτού ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ.

      Αυτό σημαίνει, πως όσο η ελληνική πολιτική είναι συνυφασμένη με την Ορθόδοξη κοσμοθεωρία και αντίληψη, που σημαίνει αιγυπτιακές και βαβυλωνιακές –άρα ανατολικές- ρίζες, τότε θα βρίσκεται σαφώς σε υποδεέστερη θέση, από αυτούς τους λαούς που εφαρμόζουν ποιο σύγχρονη και ποιο αναπτυγμένη πολιτική.

      Σχόλιο από Alkimos | 07/02/2010 | Απάντηση

  4. […] ο ΑλκιμοςΗ Ελλάδα ως χώρα έχει χρεοκοπήσει, όμως οι κηδεμόνες […]

    Πίνγκμπακ από Η χρεοκοπία μας οδηγεί σταθερά στη μόνιμη «κηδεμονία» | Lavraki.gr | 07/02/2010 | Απάντηση

  5. […] ο ΑλκιμοςΗ Ελλάδα ως χώρα έχει χρεοκοπήσει, όμως οι κηδεμόνες […]

    Πίνγκμπακ από Η χρεοκοπία μας οδηγεί σταθερά στη μόνιμη «κηδεμονία» | StinFora.com | 07/02/2010 | Απάντηση

  6. […] ο ΑλκιμοςΗ Ελλάδα ως χώρα έχει χρεοκοπήσει, όμως οι κηδεμόνες […]

    Πίνγκμπακ από Η χρεοκοπία μας οδηγεί σταθερά στη μόνιμη «κηδεμονία» | Search Top Greek Blog | 07/02/2010 | Απάντηση

  7. Νομίζω ότι το πράγμα είναι πιο μπερδεμένο:

    Έχουμε χάσει την «ανεξαρτησία» μας λόγω διαφθοράς και διαχειριστικής ανεπάρκειας. Αυτό προβληματίζει τους Γερμανούς, που καμία όρεξη δεν έχουν να πληρώσουν αυτά που δανειστήκαμε για να πάρουμε Καγιέν και Μερσεντές. Δίκιο έχουν, ας προσέχαμε.

    Ωστόσο οι Αμερικανοάγγλοι, νομίζω βγαίνουν κερδισμένοι αν αποτύχουμε σαν Ευρωπαίοι. Θα δεις προτάσεις από Δυτικά για βοήθεια από ΔΝΤ

    Οι Γερμανοί (και οι νέοι φίλοι τους οι Ρώσοι) θα το κοντράρουν αυτό. Να δεις θα τσακωθούν ποιός θα μας πρωτοσώσει. Τελικά θα μας σώσουν οι …Τούρκοι.

    Ο ΓΑΠ προσκυνάει δύο αφέντες. 1. Αυτόν που τον έστειλε και 2. Αυτόν που του πληρώνει τον λογαριασμό. Δύσκολα…

    Σχόλιο από ammodytes | 07/02/2010 | Απάντηση

    • Μ’ αρέσει πολύ η ανάλυσή σου! Λακωνική αλλά μεστή…

      Σχόλιο από Alkimos | 07/02/2010 | Απάντηση

  8. «Έχουμε χάσει την «ανεξαρτησία» μας λόγω διαφθοράς και διαχειριστικής ανεπάρκειας.» Συμφωνώ αλλά……….

    » Αυτό προβληματίζει τους Γερμανούς, που καμία όρεξη δεν έχουν να πληρώσουν αυτά που δανειστήκαμε για να πάρουμε Καγιέν και Μερσεντές. Δίκιο έχουν, ας προσέχαμε.» …
    ……Να μην ξεχνάμε αγοράσαμε τις ΔΙΚΕΣ τους καγιέν και μερσεντές…. έτσι? Τις δικές τους τεχνολογίες, τηλεπικοινωνίες κλπ, τα δικά τους αυτοκίνητα (τις BMW τις βλέπω ριγμένες?)

    Σχόλιο από skeptiki | 10/02/2010 | Απάντηση


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s